onsdag den 7. december 2011

7.dec

Jeg vil vise, hvordan du kan lave paperpiecing. Paper piecing er figurer lavet i karton eller mønsterpapir efter et billede.

Jeg har fundet et billede på nettet, som passede til det kort, jeg skulle lave. Det er printet ud i tre eksemplarer og i den størrelse jeg gerne vil have.

De to printede figurer er klippet ud, så jeg kan se, hvilke dele jeg skal tegne over på karton. Alle dele skal have deres eget kartonstykke. Den sidste figur jeg printede bruger jeg, når jeg skal samle alle delene igen.

Nu skal du finde papir og karton frem, som passer til billedet. Jeg har fundet to slags blå, en brun, en råhvid, en lille rest gul og en hvid og selvfølgelig en grå til elefantens krop.

Her er alle dele klippet ud - det ser ikke helt færdigt ud endnu vel?

Noget af det sværeste ved at lave paperpiecing er faktisk at få tegnet den sorte kant rundt i ALLE de udklippede dele. Jeg kan bedst finde ud af det, hvis jeg bruger en flad sort tush. Men det kræver øvelse.


Alle dele er tegnet op med sort og sat sammen. Jeg har også tegnet striber på snablen og munden er tegnet op. Det gælder om at få alle stregerne med, som er med på originalen (den til højre).

Her er elefanten brugt på et kort. Jeg har tegnet små buer rundt om figuren, efter den er limet fast for at give lidt bevægelse.

Kortet blev faktisk brugt til en 42-års fødselsdag og ikke kun en 4-års fødselsdag. Men du kan jo også lave paper piecing med julefigurer (snemænd, julemænd eller andet). Det er sjovt og nemt, når man først har prøvet det et par gange. :) Held og lykke.

--- Tak for besøget, Kreative Hilsener fra Anjas Hobby www.anjashobby.dk

1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails