mandag den 12. januar 2009

pizza mmmhh





Så kunne jeg altså ikke lade vær med at lave pizza, mine nye plader som jeg havde købt skulle prøves og det blev bare godt og lignede helt proffesionelle pizza syntes ungerne. De blev super gode og ungerne syntes bestemt det var de bedste pizza de havde fået og resten skal bestemt med i madpakken imorgen. Jeg bagte 3 stk og lavede en 4 som jeg pyntede og frøs ned til en anden god gang for at prøve hvordan den bliver når den kommer lige fra fryseren ubagt og i ovn. Bunden til pizzaen er en deep pan opskrift og skøn, den er fra bladet spise bedre. Jonas kom hjem fra sport og vidste ikke der var pizza så han var vældig glad som du kan se på billedet, han er vild med pepperoni:-)
Har du lyst til at lave deep pan pizza skal du prøve denne bund:
50 gram gær
6 dl lunket vand
2 tsk salt
2 spsk olie
750 gram(12½ dl) hvedemel
Rør gæren ud i det lunkne vand. Rør salt, olie, og hvedemel i. Den skal være ret klæg. Stil dejen til hævning med et fugtigt viskestykke eller film over i 2 timer.
Drys mel på bordet og ælt dejen igennem del den i 2 og rul ud. Læg fyld på efter smag og bag i ovnen ved 225 grader i 15-25 min alt efter ovn.
God fornøjelse.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails